Ana içeriğe atla

playpark

 

BLACK FRIDAY DÖNEMİNDE TÜKETİCİ İNTERNETTE NELER ARIYOR?

20.12.2018 - 10:20

TÜKETİCİNİN BLACK FRIDAY MERAKI ARTTIKÇA, İNTERNET ARAMALARI VE ALIŞVERİŞ TRENDLERİ YAPILAN KAMPANYALARA GÖRE ŞEKİLLENİYOR. BAĞIMSIZ DİJİTAL PAZARLAMA AJANSI SEM, DİJİTAL PAZARLAMADA BLACK FRIDAY TRENDLERİNİ PAYLAŞTI.

Türkiye’de farklı isimlerle kampanyalara konu olan Black Friday trendine tüketiciler de ayak uydurdu. Yılbaşına doğru hareketlenen alışveriş trendiyle birleşen özel kampanyalar, başta tüketici elektroniği, giyim, aksesuar ve küçük ev aletleri olmak üzere pek çok kategoride ticaret hacmini önemli ölçüde artırıyor. Black Friday başta olmak üzere özel indirim günleri hakkında tüketicinin bilinirliğinin artmasıyla birlikte gerek kişisel alışveriş gerekse hediye ağırlıklı online aramaların arttığını belirten bağımsız dijital pazarlama ajansı SEM’in Yönetim Kurulu Başkanı Ali Yılmaz, “İnternette yapılan aramalarda akıllı telefon başta olmak üzere ayakkabı, aksesuar ve parfüm kategorileri başı çekiyor.” dedi.

İNDİRİM DÖNEMİNİN VAZGEÇİLMEZİ: ÖZELLEŞTİRİLMİŞ İÇERİKLER
Online arama motorlarında ve sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen aramaların kasım ayı ortasında, yılbaşına az bir süre kala en yüksek seviyeye ulaştığını paylaşan SEM, bu dönemde Black Friday hakkında genel bilgi sorgulamalarının yanı sıra hangi mağazalarda ne kadar indirim olduğunun da tüketicilerin en çok merak ettiği konular arasında yer aldığını açıkladı. 
İndirim haftası geldiğinde ise marka ve mağaza odaklı aramalar zirveye çıkıyor. Yılbaşı döneminde yapılan aramalar hediye ekseninde özelleşiyor. Buna göre ‘10 yaşında çocuk için hediye seçenekleri, babaya alınacak hediyeler’ gibi kişiselleştirilmiş aramalar, yılın diğer dönemlerine oranla yüzde 80 oranında artış gösteriyor. SEM, bu dönemde kitleye göre özelleştirilen mesajlarla yapılacak dijital pazarlamanın büyük önem taşıdığını vurguladı.

ALIŞVERİŞ MOBİLDEN, ÖNERİLER YOUTUBE’DAN
Önceki yıla ait arama verisini değerlendiren SEM Yönetim Kurulu Başkanı Ali Yılmaz, online satın alımların yarısının akıllı telefonlar üzerinden gerçekleştiğine dikkat çekti. Buna göre son dakikada hediye alanlar da normalde alışveriş yaptığı mağazaların dışında alım gerçekleştiriyor. Bu istatistikler, mağazaların yılbaşı gibi hediyeleşme dönemlerinde yeni müşteri kazanmaya odaklanmalarının faydalı olacağını gösteriyor. Dijital pazarlamanın odaklanacağı mecraların başında ise YouTube geliyor. Çünkü tüketiciler, özellikle yeni yılın ilk günlerine hazırlanmak için makyaj, kıyafet, yemek tarifleri, sofra ve dekorasyon konularında ilham verici fikirleri YouTube videolarından almayı tercih ediyor.

jj

Yukarı