Ana içeriğe atla

S

 

OKUL ALIŞVERİŞİNDE EN ÇOK KIRTASİYEYE PARA HARCANDI

10.10.2019 - 16:43

4SERVICE GROUP TÜRKİYE, OKULLARIN AÇILMASIYLA BİRLİKTE ÜLKE ÇAPINDA VELİLERİN OKUL ALIŞVERİŞİ ALIŞKANLIKLARINI MERCEK ALTINA ALDI. KENDİ İSTEKLERİ DOĞRULTUSUNDA ANKETE KATILAN, ANAOKULUNDAN LİSE ÇAĞINA ÖĞRENCİ ÇOCUĞU BULUNAN 203’Ü KADIN, 139’U ERKEK 342 VELİNİN TAMAMI HER YIL OKUL ALIŞVERİŞİ YAPTIKLARINI BELİRTTİ.

Uluslararası araştırma şirketi 4Service’in Türkiye çapında anaokulundan liseye kadar öğrenim gören en az bir çocuğu olan 30 - 50 yaş arası 203’ü kadın toplam 342 kişi ile gerçekleştirdiği ankete göre,  okul alışverişlerinde en yüklü harcama kalem, silgi, kalem ucu, not defteri gibi ufak kırtasiye malzemelerine yapılıyor. Bu malzemeler, katılımcıların yüzde 71,64’ü tarafından her yıl yeniden alınırken, en fazla bütçe de yüzde 32,74 oranıyla bu ürünlere ayrılıyor. Defter ve kitap gibi ana malzemeler içinse, yüzde 28’er payla eşit harcama gerçekleşiyor. Veliler, üniforma zorunluluğu ortadan kalktıktan sonra okul giysisi ya da beden eğitimi dersi kıyafetleri için çok yüklü meblağlar ödemediklerini, fakat erkek çocuklarının kız çocuklarına oranla daha sık ayakkabılarını değiştirme ihtiyacı duyduğunu, kıyafet kaleminin altında ayakkabıya ödedikleri tutarın daha fazla olduğunu söylüyor. Bu yıl okul alışverişi için harcanan bütçeler ise şöyle belirtiliyor:  Yüzde 50,29 oranla 501 – 1000 TL arası, yüzde 41,81 oranla 500 TL ve altı, yüzde 7,89 oranla 1001 TL ve üzeri… 
Her yıl hangi ürünlerin yeniden alındığı sorusuna verilen yanıtların oranları şöyle oldu: 
Kalem, silgi, kalem ucu vb. küçük kırtasiye ürünleri: Yüzde 71,64
Beslenme ürünleri: Yüzde 30,12
Defter: Yüzde 28,36
Okul giysisi: Yüzde 23,10
Okul çantası: Yüzde 23,98
Okul ayakkabısı: Yüzde 18,71
Spor malzemeleri: Yüzde 8,19
En fazla bütçe harcanan kalemler ise şöyle belirlendi: 
Kalem, silgi, kalem ucu vb. küçük kırtasiye ürünleri: Yüzde 32,75
Kitap: Yüzde 28,36
Defter: Yüzde 28,07
Okul giysisi: Yüzde 10,82

OKUL ALIŞVERİŞİ EN ÇOK ÇARŞI, 
PAZARDAN YAPILIYOR

Anket katılımcılarının yarıya yakını (yüzde 45,61’i) okul alışverişini çarşı, pazardan yaptıklarını söylerken, bunu yüzde 23,10 ile büyük marketler, yüzde 13,45 ile internet mağazaları, yüzde 12,28 ile kırtasiyeler, yüzde 5,56 ile okullar izledi. Kırtasiyelerin genelde daha pahalı olduğunu dile getiren katılımcılar, çarşı / pazar ya da süpermarketlerin okul indirimi bölümlerinden ihtiyaçlarını karşıladıklarını belirtti. İnternetten alışverişin ise, genelde küçük yaşta çocuğu olan kişiler için ürün teslimatından sonra beğenilmeme gibi durumlara sebebiyet verdiği için pek tercih edilmediği saptandı. Ankete katılan ebeveynlerin önemli bir kısmı, bütün okul alışverişini tek bir yerden yapmaya imkan sağlaması nedeniyle daha süpermarketleri tercih ettiklerini belirtti.

ÜRÜN SEÇİMİNE ANNELER KARAR VERİYOR
Okul alışverişinde baskın karar vericinin yüzde 38,60 oranında anne, yüzde 29,53 oranında öğretmen/okul, yüzde 19,59 oranında baba ve yüzde 12,28 oranında çocuk olduğu tespit edildi. Çocukların okul işlemleri ile daha çok anneleri ilgilendiği için okul alışverişindeki kararın da genelde annelerde olduğu görülürken, babaların daha çok finansal tarafta okul alışverişine müdahale ettiğini belirten katılımcılar, babaların gerekli olan ihtiyacın daha ekonomik olan muadilini annelere göre daha çok tercih ettiklerini belirttiler. Anket sonuçları, okul alışverişi için ailelerin ayırdıkları bütçenin genellikle 400 - 700 bandında seyrettiğini gösterdi.

ÖDEMELERİN YÜZDE 81,58’İ KREDİ KARTI İLE
Okul alışverişlerinde nakit ödeme yapmayı tercih edenlerin oranı yüzde 18,42 ile sınırlı kaldı. Bununla birlikte markaların sadakat kartlarını kullananların oranı ise yüzde 88,60’a ulaştı. Velilere ayrıca okul alışverişlerinde hangi promosyonların kendileri için daha cazip olduğu soruldu. Buna verilen yanıtlara göre oranlar şöyle şekillendi:
İndirimli ürünler:  Yüzde 66,08
Bir alana bir bedava kampanyaları: Yüzde 61,11
Hediyeli ürünler: Yüzde 51,46
Belli bir total miktar üzeri yüzdelik indirim (Örneğin 800 TL üzeri yüzde 10 indirim): Yüzde 30,41
Ürün miktarı belirtilmeden toplam tutardan belli bir oranda indirim (örn. ne alırsan Yüzde 5 indirim): Yüzde 28,07
Kredi kartına peşin fiyatına taksit: Yüzde 26,02
Alınan ürünlerin en ucuzunun ücretsiz olması (örneğin aldığın üç üründen en ucuzu hediye): Yüzde 21,93
Nakit ödemede indirim: Yüzde 21,05

GGG

Yukarı