Ana içeriğe atla

S

 

ONLINE ALIŞVERİŞTE EN POPÜLER KATEGORİ: SPOR GİYİM

06.03.2019 - 17:46

TÜRKİYE’NİN EN KAPSAMLI MODA ARAMA MOTORU GLAMI’NİN ARAŞTIRMA VERİLERİNE GÖRE, TÜRKİYE’DE SPOR AKTİVİTELERİ DIŞINDA SPOR GİYİM TERCİH EDENLERİN ORANI YÜZDE 90. SON YILLARDA HIZLA YAYILAN BU TREND, ONLINE ALIŞVERİŞ DÜNYASINDA DA SPOR GİYİME OLAN İLGİYİ ARTIRDI.

Artık birçoğumuz gerek iş hayatında gerekse sosyal yaşamda daha fonksiyonel ve rahat giyim tarzına yöneliyor. Dünyaca ünlü lüks markaların defilelerinde ve stil ikonlarının sokak stillerinde sıklıkla karşımıza çıkan spor giyim, moda dünyasında büyük kabul gördü. Böylece daha önce sadece spor yaparken tercih edilen tayt, eşofman ve spor ayakkabı artık günlük giyimin vazgeçilmeyen önemli bir parçası oldu. Moda ve online alışverişteki bu değişimleri ortaya koymak için bir araştırma başlatan Türkiye’nin en kapsamlı moda arama motoru GLAMI Türkiye, alışveriş sitelerinde en çok rağbet gören spor giyim, ayakkabı ve aksesuar seçeneklerini ayrı kategoriler altında toplamaya başladı. 

AKTİVİTE DIŞINDA SPOR GİYİM TERCİHİ YÜZDE 90
11 ülkede faaliyet gösteren moda arama motoru GLAMI’nin yaptığı Fashion (Re)search by GLAMI 2018 araştırması sonuçlarına göre; Türkiye’de spor aktivite dışında spor giyim tercih edenlerin oranı yüzde 90. Bu oran araştırmanın gerçekleştirildiği 7 ülke arasındaki en yüksek oran. Araştırmada katılımcılara neden spor aktiviteleri dışında spor giyimi tercih ettikleri sorulduğunda alınan cevaplar şöyle: “Konforlu olmak istiyorum” diyenler yüzde 65, moda olduğu için tercih edenler yüzde 50, “Neden giydiğimi hiç düşünmedim” diyenler yüzde 11 ve “Çok fazla kıyafet sahibi olmak istemiyorum” cevabını verenlerin oranı ise yüzde 5.

Araştırma kapsamında katılımcılara “Hangi durumlarda tayt veya eşofman giyiyorsunuz?” sorusu da soruldu. Evde giyenlerin oranı yüzde 63, spor yaparken giyenlerin oranı yüzde 43, iş ve ev dışında günlük aktivitelerde giyenlerin oranı yüzde 38, işyerinde giyenlerin yüzde 6, hiç giymediğini söyleyenlerin oranı ise yüzde 4.

SPOR GİYİM ONLINE ALIŞVERİŞTE POPÜLARİTESİNİ ARTIRIYOR
Son dönemdeki giyim ve ayakkabı alışverişinde yaşanan bu hızlı değişim ve araştırma verilerinden hareketle, GLAMI olarak kataloglarını geliştirdiklerini belirten GLAMI Türkiye Ülke Müdürü Sabina Kabusheva, “Online alışverişte popülaritesi artan ve moda severlerin gözdesi haline gelen spor kategorisinde özel bir filtreleme uyguluyoruz. Bu akıllı filtreler sayesinde işbirliği yaptığımız onlarca alışveriş sitesindeki spor markalarının giyim, ayakkabı ve aksesuar ürünlerini tek tıkla meraklılarının beğenisine sunuyoruz. Kayak, outdoor, koşu, antreman, basketbol ve futbolun da arasında olduğu filtrelerle, kullanıcılarımızın yüzbinlerce seçenek arasında aradığını rahatça bulabileceği kullanıcı dostu bir  menü sağlıyoruz. Bu yenilikçi uygulama aynı zamanda kolay, hızlı ve konforlu bir alışverişin de kapılarını aralıyor.” dedi.

GGG

Yukarı