Ana içeriğe atla

S

 

Z KUŞAĞINA DAHA FAZLA SATIŞ YAPMAK İÇİN BUNLARA DİKKAT EDİN

10.10.2019 - 16:52

Z KUŞAĞI ÜYELERİ, SEÇİMLERİNİ ANNE VE BABALARINA BIRAKMAK YERİNE SATIN ALMA KARARLARINA DAHA KESKİN BİR ŞEKİLDE DAHİL OLUYOR. ANAOKULU ÇAĞINDAN BAŞLAMAK ÜZERE 20’Lİ YAŞLARIN BAŞINDAKİ GENÇLERE KADAR GÜNÜMÜZ GENÇ VE ÇOCUKLARI ARTIK KENDİ TERCİHLERİ DOĞRULTUSUNDA SATIN ALMA YAPIYORLAR.

4Service Türkiye Direktörü Mert Gırgıç Z kuşağına daha fazla satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenleri anlattı. 
Bugün 6 - 22 yaş grubu üyelerinin oldukça büyük bir kısmı kendi alışveriş tercihlerine sahip ve satın alma kararında da baskın karar vericiler konumuna gelerek anne babalarına bağımlı olmaktan çıkmış durumda. Özellikle ek kredi kartları, özel doldur-harca modeline dayalı harçlık kartları ve küçük yaşlardan birey olma olgusunun yaygınlaşması ile tüketici olmanın ötesinde birer müşteri haline geldiler. Üstelik onlar dijital ticarete doğdular. Bu nedenle paralarını harcarken kendilerine göre kriterleri belki de ebeveynlerininkinden daha bile fazla olabiliyor. 
Z kuşağının pek çok üyesi, artan boşanma oranları, krizlerle boğuşan ekonomi ve çifte gelirli haneler arasında büyümüş olan X kuşağının (1965 - 1980 doğumlu) çocukları. Dolayısıyla erken yaşlarda kendilerini önemsemeye adapte olmuş, becerikli, kendi kendine yeten ve bağımsız bir yapıya sahip ebeveynlerin bugünün müşterisi haline gelmiş çocukları da en az onlar kadar bu nitelikleri taşıyor. Teknolojik etkiyle birleşen bağımsızlık yaklaşımı, Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarında önemli etkiye sahip. 
• Genç müşteriler fiyat konusunda bilinçli. Business Insider'da yayınlanan bir rapora göre, gençlerin yüzde 60’ı satın aldıkları markaları fiyata göre seçtiklerini söyledi. Bu, 2008 ekonomik ve mali krizi sırasındaki deneyimlerinin bir sonucu olabilir. Ya da e-ticarette fiyatları karşılaştırma konusundaki doğuştan gelen eğilimlerinden de kaynaklanıyor olabilir.
• İnternet’te gezinmeye olan yakınlıklarına rağmen, Z kuşağı müşterilerin alımlarını önceden planlamaları daha az olasıdır. Ancak sepetlerinde unutulan ürünleri hatırladıklarında satın alma olasılıkları yetişkinlerin aynı olasılığına oranla çok daha yüksektir. 

Z KUŞAĞINI İYİ TANIYAN PERAKENDECİLER AVANTAJLI OLACAK
Z kuşağının bu gibi alışkanlık ve davranışlarını iyi bilen, onları iyi tanıyan perakendeciler hiç şüphe yok ki gelecekte çok daha avantajlı konumda olacak. 
Z kuşağının değerleri alışılmışın dışında. Değer onlar için zaman veya kolaylıktan çok, fiyat odaklı bir kavram. Fiyatı pek çok değişik kampanya modeline göre algılamakta ve kıyaslamakta zorlanmıyor, aksine keyif duyuyorlar.
Bir diğer önemli ortak özellikleri düşündükleri anda ihtiyaç duydukları şeyleri satın alma olasılıklarının çok yüksek olması. Bu nedenle bir mağazaya girdiklerinde hemen alışveriş yapma potansiyelleri daha yüksek olduğundan, perakendecilerin mağazadayken onlara ulaşan pop-up promosyonlarla hazırlanmaları önem taşıyor. Aynı zamanda bu, pratik teklifleri gerçek zamanlı olarak e-postayla gönderen sadakat programları ile sağlanabilir. Örneğin, Starbucks Ödüllerim uygulaması, sadakat hizmetleri sağlayıcısı CrowdTwist'e göre, düşük eşiklerde puanları kolayca kullanabildiklerinden, Z kuşağı üyelerinin çoğunluğu arasında tercih edilen bir program. Buna ek olarak Starbucks okul temalı kupalar satmaya veya okul sonrası bir menü pazarlamaya başlarsa, Z kuşağı müşterileri daha fazla ilgilenebilirler.
Yalnızca çevrimiçi satın almaya özel teklifler sunulması da gençler için kıymetli bir yaklaşım. Sadece internet mağazasında, ideal olan sınırlı bir süre için geçerli teklifler, onları fiyat karşılaştırması yapmak yerine satın almaya teşvik edecektir.

GGG

Yukarı