Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

GAYRİMENKUL VE PERAKENDE SEKTÖRÜNE ÖZEL ULUSLARARASI TEK ETKİNLİK

16.11.2018 - 11:36

ALKAŞ’IN TÜRKİYE TEMSİLCİLİĞİNİ YÜRÜTTÜĞÜ, PERAKENDE VE GAYRİMENKULÜN ULUSLARARASI ETKİNLİĞİ MAPIC 14 - 16 KASIM’DA FRANSA CANNES’DA 24. KEZ KÜRESEL PERAKENDECİLERİ VE AVM YATIRIMCILARINI BİR ARAYA GETİRİYOR.

Perakende ve gayrimenkulün uluslararası etkinliği hakkında detaylı bilgi almak için MAPIC’in Türkiye temsilciliğini yürüten Alkaş adına Genel Müdür Yonca Aközer ile görüştük.  

Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yürüttüğü MAPIC Fuarı’nda bu yıl katılımcı ve ziyaretçileri neler bekliyor? Neler amaçlanıyor?
Öncelikle Türk markalarının yurt dışına açılmasında doğru temsiliyet ve doğru kontaklarla buluşmasında Alkaş olarak destek vermekten son derece mutlu olduğumuzu belirtmek isterim. Türkiye’nin ihracat gücünün daha da artması ve tüm dünyada markalaşması açısından çok önemli bir organizasyon olan MAPIC’in Türk katılımcılar için çok güzel geçeceğine de inancımız tam. 24. kez gerçekleşen MAPIC fuarı, yurt dışına açılma kararlılığı olan ya da yurt dışı ilişkilerini güçlendirmek isteyen katılımcıları ve perakende sektöründe gelecek dünya trendlerinin ne olacağı hakkında somut ve kesin fikir edinmek isteyenleri ağırlıyor. Bu yıl MAPIC, perakende markalarının yanı sıra perakende sektöründe global yatırım hareketlerine yön veren AVM yatırımcıları, masterfranchise’lar mimarlar, tasarımcılar, şehirler ve ülkelerden oluşan katılımcıları bir araya getiriyor. Diğer yandan, MAPIC esnasında her yıl olduğu gibi yine 100’den fazla konferans düzenlendi. Kendi alanlarında etkin, gelecek trendler hakkında bilgiler veren 200 konuşmacının katıldığı bu konferansların yanı sıra, perakende sektörünün Oscar’ları olarak tanımlanan MAPIC ödülleri de gerçekleşti. Yeni iş birlikteliklerinin oluşmasına olanak sağlayan MAPIC’e katılımımız sayesinde Türkiye’nin ekonomik ve jeopolitik potansiyelini sergileme fırsatı bulacağız. 

Fuar için ne gibi hazırlıklar yapılıyor? Hazırlık süreci hakkında kısaca bilgi alabilir miyiz?
Bu fuara önceden hazırlanmak çok önemli dolayısıyla çok ciddi bir şekilde neredeyse 1 yıl boyunca hazırlıklarımız sürüyor.  Fuara katılan perakende ve gayrimenkul firmaları dikkate alınarak ve MAPIC online database aracılığı ile B2B toplantıları fuara gitmeden organize ediliyor. Turkish Brands standı çatısı altındaki tüm markaların oradan kazançlı ve yeni projelerle ayrılabilmesi için Alkaş olarak desteğimiz tam.
 
ÜÇ FARKLI KATEGORİ: GIDA, HİZMET, İNOVASYON

Fuara kaç firma ve ziyaretçi katılım sağlıyor?

MAPIC 2018 12 bin metrekarelik bir alanda 80 ülkenin katılımıyla gerçekleşti. Bin 900’ü aşkın firmanın binini yatırımcı firmaların oluşturduğu fuarda 3 farklı kategori var; gıda, hizmet ve inovasyon. 

Fuarın ana teması nedir? Ana temaya yönelik nasıl etkinlikler organize edildi?
Fuarın ana teması bu yıl ‘Dijitalin Fiziksel Çağı’; Yeni tüketim yöntemleri ve değişen tüketici ihtiyaçları perakende endüstrisine yön veriyor ve perakende sektörü yeni oluşumları takip ederek kendini geliştiriyor. Bu gelişimin temelinde de müşteri deneyimleri yer alıyor. Bu kapsamda fuar esnasında gerçekleşen seminerler bu konuya değinecek, gelecek trendler hakkında ipuçları vermeye çalışacak.  

500’Ü AŞKIN B2B

B2B sayısında bir artış olacak mı?

Turkish Brands çatısı altında yer alan güçlü perakende markalarının seçimleri doğrultusunda organize edilen 500’ü aşkın B2B sayesinde Türk markalarının yurt dışında geliştirecekleri global işbirlikleri, uluslararası yatırımcıyı Türkiye’ye yönlendirmeleri ve Türk markalarına duyulan ilginin artırılması hedefleniyor. Markalarımızın bu toplantılar vesilesiyle yeni işbirliklerine doğru ilerleyeceklerinden eminim. Türk firmalarının global adımları açısından önemli bir gösterge olan bu toplantılar bu yıl da 500’ü aşacak.

MAPIC Fuarı’nın hem gayrimenkul hem de perakende sektörü için nasıl etkileri oluyor?
MAPIC sadece firmaların ve markaların sektörün yeniliklerini yakalamasını sağlamıyor. Aynı zamanda yurt dışı ile ilişkiler kurulması sağlanırken yeni projelere hayat veriliyor. Yeni teknolojileri, trendleri ülkemize getirirken, kendi markalarımızı yurt dışına tanıtma fırsatı veriyor bu fuar. MAPIC’in gayrimenkul ve perakende sektörüne özel uluslararası tek etkinlik olduğunu unutmamamız gerekir. Böyle bir platformda ülkemizi güçlü bir şekilde temsil etmek, markalarımızı ve iş gücümüzü dünyaya tanıtabilmek çok büyük önem taşıyor. 

Bu yıl hangi markalar MAPIC’e katılıyor?
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) ve Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) iş birliği ile kurulan Turkish Brands çatısı altında yer alan adL, B&G Store, DeFacto, D’S Damat, Gönül Kahvesi, İpekyol, Kiğılı, Knitss, LC Waikiki, Aker, Simit Sarayı ve Network gibi güçlü isimler var. Sadece stantta değil fuarı her yıl takip eden ülkemizin önde gelen perakende markalarının da münferit katılımları mevcut. Ayrıca bu markaların yanı sıra bu yıl ilk defa Galataport projesi de sergilendi. 

GALATAPORT PROJESİ TANITILDI

MAPIC’te bu yıl ilk defa sergilenen Galataport projesinden bahseder misiniz?

Galataport projesi ilk defa MAPIC 2018’de yer aldı. Galataport Genel Müdürü Erdem Tavas beyinde ifade ettiği üzere; Galataport projesi bir gayrimenkul projesinin ötesinde. Projenin içerisinde kruvaziyer limanı dışında, müzeler, alışveriş, yeme içme mekanları ve ofis alanları bulunuyor. Bu anlamda proje, Türkiye ekonomisine katkıda bulunacak olmasının yanı sıra aynı zamanda ülke turizmini de olumlu anlamda etkileyecek.  

mapic

jj

Yukarı