Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

Öncelikli iş tüm kriterleri sağlayacak bölgeyi belirlemek

06.09.2017 - 11:47

Girişimcinin ilk etapta yapılacak işe uygun, doğru demografik yapıda ve lokasyonda, verdiği hizmete dönüş sağlayacak müşteri potansiyelinin olduğu bölgeyi hedeflemesi gerektiğini belirten Canpark AVM Genel Müdür Yardımcısı Volkan F. Binöz, aynı zamanda franchise firmalarının büyümek için gerekli fizibilite çalışmalarını ve etkili pazarlama ile satışlarını artıracak projeleri yapması gerektiğini dile getirdi.

AVM’lerde büyümek isteyen franchise firmaları hangi kriterleri barındırmalı ve hangi koşullara sahip olmalı?
Öncelikle girişimci, yapılacak işe uygun, doğru demografik yapıda ve lokasyonda, verdiği hizmete dönüş sağlayacak müşteri potansiyelinin olduğu bölgeyi hedeflemelidir. Kurgulanan işin büyüyerek en hızlı şekilde kar bırakmaya başlaması, hassas ve selektif fizibilite çalışmaları esasına dayanır. Ek olarak yeterli eğitimi almış personel ile çalışmalı, ürün çeşitliliğini ve sunumunu sürekli destekleyerek güncel tutmalı ve marka değerini artıracak etkili pazarlama ile satışları artıracak çalışmalar yapmalıdır. Tüm bu çalışmalar, perakende sektörünün dinamiği gereği süreklilik ve hız gerektirdiğinden, yeterli maddi ve manevi güce sahip olmalıdır.

Peki, firmalar rakiplerinden ayrışmak ve müşteriyi çekmek adına neler yapmalı?
Perakende sektörüne girmeye karar verilmesinin ardından devamlılık sağlayacak şekilde rakip ve rekabet analizi yapmak, pazarda elinizi güçlendirir ve her duruma karşı hazır olmanızı sağlar. Sektörünüzdeki rakip firmaları inceleyerek, kendi eksiklerinizi görerek aksiyon alır, iş hacmini kendi firmanıza nasıl yönlendirebileceğiniz ile ilgili fikir sahibi olursunuz. Tüm bunlar aynı zamanda müşteriyi de çekmenizin ilk adımı olur. Beraberinde, doğru mecra kullanımı ile yapılan pazarlama faaliyetleri, firmaya güç katacaktır. Reklam verilecek mecraların, geri dönüş oranı ve maliyeti de düşünülerek belirlenmesi önemlidir. Mevcut müşterileri demografik ve satınalma alışkanlarına göre ayırmak hedef kitlenin doğru belirlenmesini sağlayacaktır. 

AVM’lerdeki reklam, indirim veya etkinliklere katılmanın firmanın bilinirliğine ve cirosuna etkisi sizce nedir ya da ne olabilir? 
Günümüzde AVM’ler sadece satış için değil; özel etkinlikleri, çocuk alanları, kampanyaları, söyleşileri, restoran ve kafeleriyle her türlü ihtiyacın mekan değiştirmeden karşılanabildiği birer cazibe alanı halindeler. Her AVM, planladığı reklam, indirim ve etkinlikler kendisi için en doğru hedef kitleyi belirleyerek nokta atışı yapıyor. Dolayısıyla markaların bunlara aktif katılım sağlaması, AVM’nin çekmiş olduğu kitleye, markanın doğrudan müşterisini de çekecek, henüz farkında olmayan müşteri için farkındalık yaratacak ve pastadan daha büyük pay almasını sağlayacaktır.

Kiralama noktasında franchise firmalarıyla sorunlar yaşadığınız oluyor mu? Oluyorsa bu konuda ortak bir uzlaşmaya nasıl varılabilir? 
En büyük sorun olarak karşımıza; franchise alan işletmenin, ana işinin farklı sektörde olup girdiği sektörde tecrübesiz olmasından kaynaklı, kar-zarar hesabı yapamaması, işinin başında durmasının karlılığı ne kadar olumlu yönde etkileyeceğini öngörememesi, rakamsal tabloları okuyamaması olarak çıkıyor. Bu durumda, iş ortaklarımız ile kurumsallık ve yönetim anlamında birebir irtibata geçerek yönlendirmelerde ve önerilerde bulunuyoruz. Konsept, ürün ya da personel anlamında markayı daha iyiye taşıyacağını öngördüğümüz fikirleri paylaşarak, yapılan değişikliklerin sonuçlarını birlikte gözlemliyoruz.

ops

Yukarı