Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

Tüm ihtiyaçlara tek bir cevap; “Vialand AVM”

06.09.2017 - 11:30

Perakende sektöründe bir değişimin olduğunu ve bu değişimin en önemli faktörleri arasında eğlence sektörünün bulunduğunu belirten Vialand ve Venezia Mega Outlet Genel Müdürü Cenk Hayırlıoğlu, perakende sektöründe yaşanan kan kaybının eğlence ve yeme-içe sektörüyle hayat bulacağını, bu anlamda Vialand AVM’nin tüm ihtiyaçları karşılayacak bir AVM olduğunu dile getirdi. Hayırlıoğlu ayrıca gelecek döneme ilişkin yatırımları hakkında da bizlere bilgiler verdi. 

Gürsoy Grup’un yatırımı olan Vialand AVM’ yi bizlere kısaca anlatır mısınız? 
Vialand, Türkiye’nin 5. büyük alışveriş merkezi ve içerisindeki 200 mağazasıyla Türkiye’nin tek tema parkını bulunduran büyük bir kompleks. Biz Vialand’i adlandırırken; hem alışveriş merkezini, hem tema parkı hem de bünyemizde bulunan hoteli isimlendiriyoruz, fakat Vialand’in bunun dışında da fonksiyonları var. Bir kere Vialand İstanbul’un nefes alma alanı… Tıpkı New York’taki Central Park ya da Londra’daki Hyde Park gibi…  Vialand de yaklaşık 600 dönümlük arazisiyle içerisindeki rekreasyon alanlarıyla, göletleriyle, parklarıyla sadece bir AVM ya da tema park değil, aynı zamanda da İstanbul’un en büyük nefes alma alanlarından biri.

Yeni yapılan AVM’ lerin ilk göze çarpan özellikleri eğlence alanları… Metrekareler büyüdü, ürün çeşitleri arttı, yeni konseptler oluşturuldu. Peki, sizce bunun nedeni nedir? İnsanlar artık AVM’leri alışveriş yapacakları yerden öte eğlenecekleri mekanlar olarak mı görüyor?
AVM ve perakende sektöründe daha öncede belirttiğim gibi bir değişim var. AVM’lerin en büyük düşmanı online alışveriş…  Dolayısıyla online alışverişin karşısında durabilmek için online ortamda satın alınamayacak bir şeyin olması gerekiyor; o da eğlence ve yeme-içme sektörü. AVM’ler bu tarz aktivitelerle müşterileri kendine çekmeye, onları AVM içerisinde daha fazla vakit geçirmeye zorluyorlar, dolayısıyla bu kaçınılmaz. Şu anda neredeyse Türkiye’de perakende sektöründe satışların yüzde 5’ i online üzerinden yapılıyor. Bu yurt dışındaki gibi yüzde 25’lere çıktığında yaşayacağımız sıkıntıları biz önceden görüyor ve bunları yaşamamak için eğlence sektörü ve yeme-içme sektörünü alışveriş merkezlerine entegre ediyoruz. 

Lokasyonun AVM’ nin başarısındaki önemi sizce nedir? Vialand AVM’ yi lokasyon açısından değerlendirmenizi istesek neler söylersiniz?
Bir AVM için lokasyon vazgeçilmezlerinden biri. Çünkü bulunduğunuz lokasyon sizin hedef kitlenizi de belirliyor. AVM’nin segmentasyonu da lokasyonla çok ilintili aslında. Vialand lokasyon olarak şehre de büyük bir hizmet veriyor. İstanbul’da eski Haliç’in temizlenmesinde kullanılan taş ocakları bölgesinin böyle büyük bir tema park konseptine dönüşmesi zaten çok büyük bir kentsel dönüşüm. Şehrin göbeğinde böyle bir proje yaptık ve hatta bunun içinde “En İyi Kentsel Dönüşüm Projesi” olmaya adayız. Dolayısıyla lokasyon çok önemli. Biz aslında değeri olmayan bir lokasyona çok farklı bir değer kattık ve bu lokasyonu geliştirdik.

Sürdürülebilir bir AVM olmanın şartları nelerdir? Siz sürdürülebilir olmak adına ne gibi çalışmalar yapıyor, nelere dikkat ediyorsunuz?
İstanbul’da yüze yakın AVM var, hepsi birbirinin benzeri markaları ve mağazaları farklı bir tasarımla, farklı bir tatla sizlere sunuyor, ama sonuçta alışveriş hepsinde aynı... Farklılığı oluşturan, sürdürülebilirliği sağlayan aslında hizmet ve güven kalitesidir. Çünkü insanlar geldiği mekanlarda kendilerini rahat hissetmek istiyorlar. Onlara verdiğiniz güven ve hizmet anlayışı ne kadar yüksek olursa sizin başarınız da o kadar yüksek oluyor. Çünkü istediğiniz kadar büyük reklam kampanyaları yapın, müşterilerinizi alışveriş merkezine bir kere çekebilirsiniz. Eğer onlar o hizmet ve güven anlayışını, konforu hissetmezlerse ikinci kez gelmeyeceklerdir. 

Gelecek dönem planlarınız arasında yeni yatırımlar söz konusu mu?
Grubumuzun perakende sektöründe Vialand ve Venezia Mega Outlet projeleri var. Şu anda bu iki proje üzerinde rezerve alanlarımızda yeni projeler geliştiriyoruz. Vialand projesine ekim ayında lansmanını yapacağımız Türkiye’de yeme-içme ve eğlence sektörüne yeni bir tat getirecek ilave bir genişleme alanı yatırımımız,  Venezia projesi içerisinde daha önce denenmemiş AVM tecrübelerini yansıtacak, yine ekim-kasım aylarında lansmanını yapmayı düşündüğümüz yeni projelerimiz var. 2018 yılı itibariyle planladığımız Vialand ve Venezia projelerindeki bu yatırımlar tamamlanmış olacak ve diğer yeni projelerle de tüketicilerle ve perakende sektörüyle buluşacağız.
Gürsoy Yatırım Holding’in hedefinde ve vizyonunda da hep farklı, yenilikçi projeler üretmek bulunuyor. Buna bağlı olarak birbirini tekrar etmeyen, hep farklı konseptlerde projeler üreteceğiz. 2016 yılında yaşadığımız sıkıntılı dönemlerin bu yıl toparlanma sürecini yaşıyoruz. Önümüzdeki sene, bizde ülkemize güvendiğimizi gösterip, yeni projelerimizin lansmanını yapacağız. Hem sektör için hem de ülkemiz için 2018’in çok güzel geçmesini umutla bekliyoruz.

Tema parkın AVM’ye katkısı nedir peki?
Perakende sektörü bir değişim yaşıyor. Bu değişimin en büyük faktörlerinden biri de eğlence sektörü olacak, yani perakende sektöründe yaşanan kan kaybı eğlence sektörü ve yeme-içme sektörüyle yeniden can bulacak. Tema park ve perakende sektörünün birbiri arasındaki ilişkiyi güçlendirmeye çalışıyoruz. Gün içerisinde baktığımız zaman tema park müşterisi tamamen kendini eğlenceye adamış, eğlence motivasyonlu farklı bir kitle; AVM tarafında ise tamamen alışveriş, yeme-içme ve vakit geçirme üzerine kurulmuş bir kitle var. Ancak bu ikisinin arasındaki en büyük koordinasyon özellikle Vialand’e gelen aile fertlerinin bir kısmının tema parkta sınırsızca eğlenip, diğer kısmının ise alışveriş yapıp yemek yiyebilmesidir. Hatta hepsi aynı eğlencenin içerisinde bulunup, daha sonra alışverişini yapıp, yemek yiyebiliyor. 

ops

Yukarı