Ana içeriğe atla

S

 

AVM’LER EĞLENCE SEKTÖRÜNÜ RAYINA OTURTAN BÜYÜK BİR ETKEN

17.09.2019 - 18:12

Sektörün belirli bir raya oturmasındaki en büyük etkenin AVM’lerin varlığı olduğunu belirten Ops!Co Group Yönetim Kurulu Başkanı Koray Dilmaç, son beş yılda büyüme yönünde hızlı bir ivme yakaladıklarını ancak global ölçekteki piyasa daralmalarından dolayı yatırım anlamında ciddi düşüşler olduğunu söyledi.

Eğlence sektörü her yıl giderek büyüyen bir iş hacmine sahip. Sektörün şu anki durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?  
Sektörel olarak sanıyorum son beş yılda büyüme yönünde hızlı bir ivme yakalamıştık. Her ne kadar son zamanlarda yaşanan global ölçekteki piyasa daralmaları ve ülkemiz özelinde ne yazık ki deneyimlediğimiz siyasi ve doğrudan finansal çalkantılar bu büyümeyi ciddi anlamda sarsmış olsa da ayakta kalabilmeyi başardık diye düşünüyorum. Tüm paydaşları etkileyen söz konusu bilinmezlik doğaldır ki eğlence sektörünü de derinden etkiledi ancak Türkiye her zaman kriz direnci olan bir ülke olarak bu tarz kaos ortamlarından sağ çıkabilmeyi başarmıştır. 

Eğlence sektörüne şu an yapılan yatırımlar karşılığını görebiliyor mu? 
Açıkçası eğlence sektöründe yatırımlar anlamında ciddi düşüş olduğu kanısındayım. Gelirlerin düşmesi ve buna karşılık yatırım maliyetlerinin de artmış olması sektörde rol oynayan ithalatçı firmaların yatırımlarını askıya almasına ya da daha düşük bütçeli projeler ile kısa vadeli işler yapmasına yol açmıştır. Bununla birlikte asıl sorun, yatırımların maliyetlerinin artması sonucu yatırımcının yapılan yatırımın karşılığını alabileceği zamanın uzaması ve hatta kira kontratları süresince yatırımın anaparasını dahi alamayacak olmasıdır. Kur artışı, yatırımlarda daralma, iç piyasa maliyetlerinin artması, alım gücünün dolayısıyla gelirlerin azalması gibi ele alınması gereken birçok husus sektörümüzün omzunda ciddi birer yük. 

AVM’lerin sektörün ilerlemesinde nasıl bir rolü var?
Hedef kitle çalışmaları, pazarlama stratejileri, birçok sektörün aynı alanda aynı anda buluşabilmesi, sosyal etkinlikler gibi birçok etken AVM’leri günümüzde değişmez alternatifsiz yaşam alanları haline dönüştürdü. Eğlence sektörü olarak da AVM’lerin sektörümüze hem kurumsallık hem de temiz, güvenilir, trend eğlence alanları kurulması adına ciddi faydaları var. Bireysel işlerden ziyade çok daha kurumsal hizmet veren markalar AVM’lerin katı standartları sayesinde ortaya çıkmıştır. Bana göre sektörün belirli bir raya oturmasındaki en büyük etken AVM’lerin varlığıdır. 

Eğlence sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz? Gelecek yol haritası nasıl olacak?
Sektörümüz umuyorum ki eski ivmesine geri dönecektir. Var olan projeler optimum kaliteye ulaşacak, yeni projelerde dünyadaki örnekleri ile yarışacaktır. Tabii ki bu kısa vadede yapabileceğimiz bir durum değil, bu anlamda en büyük beklentimiz ülkemizin stabil bir ekonomik ve siyasal tabana oturmasıdır. Ekonomik olarak satın alım gücünün normal seviyelerde olduğu, dünya ile ilişkilerimizin keskin olmadığı, siyasi ilişkilerimizin çıkar ilişkilerimize dönüşmediği bir Türkiye’de her sektör gibi eğlence sektörü de kendi yolunda çok daha başarılı işlere imza atacaktır. Ciddi projelerin ve markaların yönetimlerinde yer alan bireyler olarak biz bunu başarabileceğimize inanıyoruz ve her geçen gün var olanı korumayı, yatırımlarımızı artırmayı hedefliyoruz.

GGG

Yukarı