Ana içeriğe atla

ops

Sınırlı kalıpların dışına çıkılmalı!

06.09.2017 - 09:46

AMEGA A.Ş. Yönetici Ortağı Hakan Yıldırıcı, AVM pazarında eğlence alanlarına yönelik yeni fikir ve konseptlere yer verilmesinin, her iki sektörün de büyümesine katkı sağlayarak önemli gelir kapıları açacağını belirtti.

Gerçekleştirilen AVM yatırımlarıyla birlikte eğlence sektörünün de büyüdüğünü görüyoruz. Ancak hala tam anlamıyla sektör belli bir noktaya gelmiş değil. Peki, eğlence sektörünün büyümesinde set oluşturan sorunlar sizce neler? 
Türkiye’deki eğlence sektörünün gelişiminde kuşkusuz ki AVM’lerin rolü büyük. Alışveriş merkezleri konsept olarak; geniş bir kitleye eğlence dolu bir yaşam alanı vadediyor. Bu durum da her iki sektörü vazgeçilmez partnerler haline getiriyor. Bununla birlikte ülkemizdeki AVM’ler pazardan aldıkları payın çok daha fazlasına sahip olabilirler. Çünkü bu alanda, gelişime çok açık ve hızlı geri dönüşe sahip önemli bir gelir potansiyeli var. Ancak bunun için sınırlı kalıpların dışına çıkılarak, farklılık ve çeşitlilik için fırsat tanınması gerekiyor. Bu doğrultuda eğlence sektöründeki doğru aktörler ile bir araya gelerek yeni konsept ve açılımlara yer verilmesi AVM’lerin önünde yeni ufuklar ve gelir kapıları açacaktır. Biz AMEGA olarak dünyanın dört bir yanındaki onlarca AVM’ye Türkiye’de ürettiğimiz ürünlerimizi gönderiyor ve çok güzel geri dönüşler alıyoruz. Aynı başarıyı kendi ülkemizdeki AVM’ler ile paylaşmak en büyük istek ve hedeflerimizden.

Eğlence isim olarak hafif algılansa da arkasında çok ciddi ve disiplinli bir çalışmayı barındırıyor. Bu nedenle sektör hakkındaki farkındalığın artırılması şart! Peki, eğlence sektöründe farkındalığın artırılması için neler yapılabilir?
Gelişen teknoloji, global dünya ile entegrasyon konusunda bize önemli avantajlar sağlıyor. Ülkemiz eğlence sektörünün, dünya ölçeğinde bir konuma ulaşabilmesi için gelişen trendleri uygulama beceri ve kararlılığını göstermesi çok önemli. Diğer yandan her kurumun kendi varoluşunu tanımlayan kurumsal kimliği, sunduğu ürün-hizmetlere uygun marka kimliği ve vizyonuyla bütünlük sağlayan, kendisini hedef kitlesine ifade edebileceği iletişim yöntemleri olmalı. Özellikle dünya klasmanında boy gösterebilmek için bu unsurlar çok önemli. Bizim AMEGA olarak sektördeki en önemli avantajlarımızın başında sahip olduğumuz bu unsurlar geliyor. Bunun karşılığını ise özellikle global pazarda alıyoruz. Şu an dünya üzerinde 6 kıta ve 20’yi aşkın ülkede AMEGA’nın ürettiği ürünler bulunuyor. 

Eğlence sektörü için diğer bir konuda markalaşmak… Bu noktada firmaların markalaşması için yapmaları gereken nedir?
Her şeyden önce sektördeki şirketler, istikrarlı bir başarı elde etmek için kısa vadeli planlara odaklanmak yerine, stratejilerini marka değerini yükseltmek üzerine kurgulamalı. Biz AMEGA olarak bu konudaki temsil gücümüze güveniyoruz ve sağlam adımlarla her geçen gün bu çizgiyi daha da yukarılara çekiyoruz. Diğer yandan bu avantajlardan yatırımcılarımızın da faydalanmasını istiyoruz. Nitekim bu doğrultuda çok yakında duyurusunu yapacağımız heyecan verici bir yenilik tasarladık; mobil uygulama üzerinden çalışan “Playmotion Manager (P2M)” isimli özel bir müşteri sadakat programı… İşletmelerinde Playmotion’a yer veren yatırımcılarımız için geliştirdiğimiz bu program; tam da bahsettiğiniz gibi söz konusu eğlence merkezlerinin marka değerlerini artırmak ve müşteri sadakati oluşturmalarına yardımcı olmak için geliştirildi.  Çok yakında resmi olarak da duyuracağımız bu uygulama ile sektöre yeni bir soluk geleceğine inanıyoruz. 
 

ops

Yukarı