Ana içeriğe atla

ops

Sorunlardan biri de metrekare maliyetleri…

06.09.2017 - 09:48

Eğlence sektörünün büyümesinde set oluşturan etmenleri konuştuğumuz bu sayımızda görüşlerini aldığımız Ops!Playkids Yönetim Kurulu Başkanı Koray Dilmaç, eğlence sektöründe farkındalığın yaratılmasına ve markalaşmaya dair neler yapılması gerektiği noktasında bilgiler verdi. Dilmaç bu iki unsurun dışında eğlence sektörünün önündeki en önemli sorunlardan birinin de kiralanabilir alanların metrekare maliyetlerinin olduğunu belirtti. 

“EĞLENCE SEKTÖRÜ HER GEÇEN GÜN BÜYÜYEN YATIRIMLARA GEBE…”
Gerçekleştirilen AVM yatırımlarıyla birlikte eğlence sektörünün de büyüdüğünü görüyoruz. Ancak hala tam anlamıyla sektör belli bir noktaya gelmiş değil. Peki, eğlence sektörünün büyümesinde set oluşturan sorunlar sizce neler?

Yapılan AVM yatırımlarının büyüklüğü, perakendeci markaları da doğru orantılı etkilemekte. AVM dünyasında kiralanabilir alanların artması, marka karmasının büyümesi nedeniyle birçok sektörde faaliyet gösteren perakendeciler diğer markalardan ayrışabilmek ve tercih sebebi olabilmek için adeta yarış içerisindeler. Bu durum da yapılan yatırımların büyümesine yol açmakta. Eğlence sektöründe tercih sebebi olabilmek adına yapılan yatırımları düşünecek olursak aslında sektörel büyümenin önündeki en büyük set, mağaza yatırımlarının ve kiralanabilir alanların metrekare maliyetleri. Teknolojinin değişken dünyasına paralel ilerleyen eğlence sektörü bu anlamda her geçen gün büyüyen yatırımlara gebe... Her zaman ifade ettiğimiz gibi, AVM yatırımcıları sektör olarak karşı karşıya kaldığımız bu maliyetleri göz ardı etmezse; eğlence sektöründe faaliyet gösteren markaların yatırım gücünün ve kurumsal kimlik bilincinin artacağına inanıyorum.

“SEKTÖRDE FARKINDALIĞIN ÖNCÜSÜ OLMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”
Eğlence isim olarak hafif algılansa da arkasında çok ciddi ve disiplinli bir çalışmayı barındırıyor. Bu nedenle sektör hakkındaki farkındalığın artırılması şart! Peki, eğlence sektöründe farkındalığın artırılması için neler yapılabilir?

Öncelikle, Ops!Playkids olarak bizi takip edenler bilir ki; yıllardır sektörde farkındalığın öncüsü olmak için çalışıyoruz. Bunun için yaptığımız her işin, üstlendiğimiz her projenin arkasında ciddi bir yapılanma ve özveri vardır. Farkındalık, iki günde yaratılabilecek bir olgu olmamakla birlikte, şirket olarak kurumsal bir yapılanma ve alanında uzmanlığa sahip bir ekip gerektirir. Marka yöneticilerinin bütünlüğü ve sistemin onlara entegre ettiği marka prensipleri ve bakış açısı sektörde yaratılmak istenen farkındalığın ilk adımıdır.

“SAHİP OLDUĞUMUZ EĞLENCE ANLAYIŞI İLE MARKALAŞMADA LİDER EĞLENCE MARKASIYIZ”
Eğlence sektörü için diğer bir konuda markalaşmak… Peki, sektör bünyesinden markalı firmalar nasıl çıkartılabilir? Bu noktada firmaların markalaşması için yapmaları gereken nedir?

Markalaşma ve AVM ziyaretçileri için bir tercih sebebi yaratma, markalar açısından öncelikle kurumsal bir kimlik bilinci ve belirli bir konsept dahilinde yapılan işler gerektirir. Doğudan batıya, kuzeyden güneye bulunduğumuz tüm illerde Ops!Playkids olarak yarattığımız marka konseptimiz ve sahip olduğumuz eğlence anlayışı ile bu konuda lider eğlence markası olarak sektörde bir başarı yakaladığımıza inanıyorum.

ops

Yukarı