Ana içeriğe atla

S

 

YARATICILIK VE ÖZGÜNLÜK ORGANİZASYONU BAŞARILI KILAN ETMENLER

10.10.2019 - 10:58

Alya İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Firuze Kaymaz Fahjan: “Farklı ve sıra dışı özel bir kurgu ile etkinliğe iştirak eden herkesin hafızasında aylarca kalmak mümkün olabilir.”
 

Bir organizasyonu düzenlerken ilk olarak nelere dikkat ediyorsunuz? 
Bir organizasyonda başarılı olabilmek için; hizmet verilen firmanın organizasyonu hangi amaçla düzenlediğini en iyi şekilde analiz edip bu ihtiyaç doğrultusunda tüm etkinliği belli bir konsept dahilinde kurgulamak gerekir. 
Burada önemli olan bir diğer konu ise firmanın mevcut bütçesidir.  Etkinlik için elinizdeki bütçeyi en etkin şekilde kullanarak, hedefe odaklı bir organizasyon gerçekleştirmek mümkün olabilir. Gerek satış, gerek iş ortağı toplantısı veya kutlama amaçlı bir organizasyonda firmanın kurumsal yapısına hitap etmek bir diğer önemli detaydır. Her firmanın dinamikleri, çalışan profili, öncelikleri farklı olabilmektedir. 

DUYU ORGANLARINA HİTAP EDEN ETKİNLİK BAŞARILIDIR
Bir organizasyonun başarılı sayılması neye bağlı?

Bir organizasyonda katılımcılar, o etkinlikten memnun ayrılmışsa olumlu bir etki yaratılmış anlamına gelir. Bireyler bir etkinliğe “iştirak ettiklerinde” size kendilerine ait olan en değerli unsuru, zamanı ödünç vermiş olurlar. Sizin de firma olarak emanet aldığınız bu zaman dilimini pozitif anıya dönüştürmeniz gerekir. 
Duyu organlarına hitap eden organizasyonlar uzun süre anımsanırlar. Örneğin; yemeklerin tadı, etkinlik alanından yayılan hoş parfüm kokusu, dinlediğiniz müzikler, gördüğünüz mor renkli mumun alevi, dokunduğunuz gülün ve şakayık çiçeğinin yumuşak dokusu akıllarda hep iz bırakır.  
Tüm bunlara ek olarak bir organizasyonu başarılı kılan bir diğer önemli unsur ise yaratıcılık ve özgün olmaktır. Farklı ve sıra dışı özel bir kurgu ile etkinliğe iştirak eden herkesin hafızasında aylarca kalmak mümkün olabilir. 

ÖZGÜN FİKİRLER DAİMA AKILDA KALIR
İlgi çeken ve fark yaratan bir organizasyonunuz oldu mu?

Geçtiğimiz yıllarda ajans olarak organize ettiğimiz Zyxel firmasının basın toplantısında nazar boncuğu teması nedeniyle oldukça güzel geri dönüşler almıştık. Toplantının düzenlendiği yıl Zyxel pazar lideri olmuştu ve bizde bu nedenle böyle bir konsept kurgulamıştık. Özellikle nazar boncuğu temalı kutlama pastasını basın mensupları ile beraber kesmek ve bir “basın toplantısını”, “sürpriz kutlama partisine” dönüştürmek hem gazetecileri hem de firma yöneticileri çok mutlu etmişti. 
Özetle yaratıcı bir fikriniz varsa düşük bir bütçe ile de harikalar yaratmanız mümkün olabiliyor. Başarılı organizasyon her zaman devasa bütçeli etiklik anlamına gelmiyor. 

DOĞRU RENK SEÇİMİ İLE ORGANİZASYONUN SEYRİ DEĞİŞİYOR
Etkinlik alanını doğru kullanmak adına neler yapılmalı?

Renkleri etkinlik alanında doğru kullanmak gerekir. Örneğin; yeşil kalpten sevmenin rengidir, turuncu dinamikliği, sarı enerjiyi kararlığı çağrıştır. Doğru renk seçimi ile organizasyonunun seyrini değiştirmek ve marka algısına pozitif katkı sağlamak mümkündür. Biz genel olarak organizasyonlarımızda; yedi enerji alanımızı sembolize eden “çakra renklerini” sıklıkla kullanmayı tercih ediyoruz. Kırmızı, turuncu, sarı yeşil, mavi, lacivert ve mor sıklıkla kullandığımız renklerdir. Siyah, kahverengi, gri gibi renkleri kullanmayı hiç tercih etmeyiz. 

GGG

Yukarı