Ana içeriğe atla

ops

İyi bir hizmet için birçok adım olabilir, ancak en önemlisi doğru ihtiyaç analizi

06.09.2017 - 09:29

David People Genel Müdürü Kerim Gökay Mamak, “Yaptığımız işte sürdürülebilir bir model yürütmek istiyorsak bunu ancak hizmet verdiğimiz sektördeki müşteri alışkanlıklarını, tarzını ve beklentilerini çok iyi analiz ederek başarabiliriz” dedi. 

Firmanızın büyüme ve sürdürülebilirlik stratejilerinden kısaca bahseder misiniz?
Kısa, orta ve uzun vadede yaptığımız stratejik planlamalarda önceliğimiz, standartlardan ödün vermeden, yatırımcılarımıza karlı bir operasyon sunmaktır. Sürdürülebilir bir yapı içerisinde, mağaza açılışları sonrası planlı ve sistemli bir takip gerekiyor. Biz buradan hareketle geçtiğimiz son 3 yılda olduğu gibi, her yıl minimum yüzde 30 büyüme hedefliyoruz. Yaptığımız işte sürdürülebilir bir model yürütmek istiyorsak bunu ancak hizmet verdiğimiz sektördeki müşteri alışkanlıklarını, tarzını ve beklentilerini çok iyi analiz ederek başarabiliriz. İyi bir hizmetin birçok adımı olabilir ama biz, ihtiyacı doğru analiz etmenin en önemlisi olduğunu düşünüyoruz.

Franchise sistemiyle büyüme yöntemini tercih etme nedeniniz nedir? Sistemin franchise veren firmaya sağladığı katkılar neler?
Hizmet sektörü hem Türkiye hem de dünyada çok hızlı bir büyüme içerisinde olan bir sektör. Franchising sistemi ile birçok alanda ortak ve güçlü bir yapı oluşuyor. Bu da tüm değişimleri ve gelişmeleri çok daha hızlı uygulayabilme olanağı sağlıyor. Aynı zamanda yatırım planlarının daha kısa sürede gerçekleşmesini ve büyümenin daha etkili olmasını sağlıyor.

Yurt içi ve yurt dışı şube yatırımlarınız hakkında bilgi verir misiniz? Neler planlanıyor?
Biz 2011 yılında kurulmuş, genç ve dinamik bir firmayız. Aynı zamanda, firma ortakları ve yönetici kadrosu uzun yıllardır perakende sektöründe olduğundan sağlam tecrübelere sahip. Bu tecrübeleri hem kiralama hem de operasyon anlamında yurt içinde ve yurt dışında profesyonel olarak yürütmekteyiz. Uygun lokasyon ve uygun yatırımcıyı bulunca şubemizi açıyoruz. 350 metrekareden başlayıp 600-700 metrekareye kadar olan yerlerde hizmet veriyoruz. Bizim için açık alan olmazsa olmaz. Kazan kazan mantığının işleyeceği bir ortam yaratıp sonrasında güzel geri dönüşler alıyoruz.
David People olarak yurt dışında Kıbrıs’taki şubemiz ile faaliyet gösteriyoruz. Ayrıca Kuveyt, Dubai gibi Arap ülkeleriyle de görüşmelerimiz sürüyor, öncelikle yakın coğrafyayı hedef alıyoruz.

Girişimcilerin sizi tercih etme sebepleri neler? Girişimcilere sunmuş olduğunuz olanaklardan bahseder misiniz?
Bir önceki maddede de belirttiğim gibi, genç bir firma olmamıza rağmen 6 yıl gibi kısa bir sürede 40 farklı ilde, 60 üzerinde mağazaya sahibiz. Bu da bize pazarda çok ciddi bir tanınırlık olanağı sağlıyor. Markamızın çatısı altına girmek isteyen yatırımcılar, bizim diğer mağazalarımızı ziyaret etmiş ve kararlarını da gözlemlerine dayanarak oluşturmuş bir şekilde geliyor. Proje sırasında Franchise’larımıza hem Barista-Opeasyon eğitimi hem de Mutfak Oryantasyon eğitimi sağlıyoruz. Ayrıca bölge müdürlerimiz açılış sonrasında belli bir süre yakın takipte genel işlevin oluşturulmasında destek oluyor. 

Gerek girişimci gerekse AVM yatırımcıları nezdinde firmanız ne kadar güven sağlıyor? Neden?
Hem AVM yönetimleri hem de yatırımcılar markamızın bulunduğu lokasyonlarda trafik arttırıcı bir etki yarattığını görüyorlar. Ayrıca tüm yatırımcılar, marka çatısı altında sağladığımız ürün tedariği ve sistemler sayesinde karlı bir operasyon yürütüyorlar.

ops

Yukarı