Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

ZORLU CENTER, HİJYENDE VERDİĞİ GÜVENLE ZİYARETÇİ SAYISINI ARTIRIYOR

20.07.2020 - 09:59

İstanbul’un önemli cazibe merkezlerinden Zorlu Center’da alınan önlemleri Zorlu Gayrimenkul Genel Müdürü Didem Aydın ile konuştuk. Aydın, “Aldığımız önlemler ve verdiğimiz güvenle Zorlu Center’da ağırladığımız misafir sayısının her geçen gün arttığını görüyoruz.” diyor.

Koronavirüsle birlikte toplu alanlarda hijyen vazgeçilmezimiz oldu. AVM’lerde nelere dikkat edilmesi gerekiyor?

İçişleri Bakanlığı yeni dönem için birçok yeni kural getirirken, Sağlık Bakanlığı tüm sektörlere yönelik kapsamlı rehberler hazırladı. Bunlara uyulduğu takdirde tüketiciler alışveriş merkezlerinde güven içinde hareket edebilirler. Maskeyi doğru bir şekilde takmak, en az 1,5 metre sosyal mesafeyi korumak, hijyen ve el temizliğine dikkat etmek çok önemli. Ayrıca belirli alanlarda yapılan sosyal mesafe işaretlemelerine de uymaya özen göstermek gerekiyor.   

 

AVM’lerde sağlıklı bir ortam oluşturabilmek adına ne tür çözümler sunuyorsunuz?

Zorlu Center; konut, ofis, otel ve kültür sanat alanlarıyla birlikte bir alışveriş merkezinden çok, beş fonksiyonlu bir yaşam alanı aslında. Açık alanlara her zamankinden fazla ihtiyaç duyduğumuz bu günlerde 10 bin m²’lik meydan ve 12 bin m²’lik açık hava park alanıyla misafirlerimize oldukça geniş bir alanda temiz hava imkânı sunuyoruz. Kapalı alanlarımızın havalandırılmasında yüzde 100 taze hava dolaşımını uyguluyoruz. Buna ek olarak 2 milyon TL’yi aşkın yatırım ile virüs ve bakterilere karşı korunmada en etkili yöntem olarak öne çıkan UVC (Ultraviyole) teknolojisini tüm klima santrallerinde uygulayarak kapalı alanlardaki hava kalitesini de en üst seviyeye çıkarıyoruz.

Kontrollü sosyal hayata geçiş ile birlikte maske zorunluluğu, termal kameralar ile ateş ölçümü, steril paspas, sosyal mesafe kuralları ve ileri seviyede hijyen ve dezenfektasyon dahil birçok alanda yeni uygulamaları devreye almış durumdayız. Asansörlerde, yürüyen merdivenlerde, yiyecek-içecek alanı ve ortak oturma alanlarında sosyal mesafe işaretlemesi yapıldı. Otopark Yönetim Sistemi (OYS) ile nakitsiz/temassız ödeme yöntemlerinin kullanımını teşvik ediyoruz. Mağazalarımız da belirlenen kurallar çerçevesinde tüm tedbirlerini aldılar. AVM Yönetimi olarak bu tedbirleri kontrol ediyoruz.

Müşterilerinizin taleplerinde nasıl bir değişim oldu?

Misafirlerimizin özellikle dezenfektasyon ve temiz hava konusunda çok daha hassas olduklarını görüyoruz. Uygulamalarımızı yerinde ve gerekli bulduklarını ifade ediyorlar. Biz de aldığımız tedbirler ve yenilikçi uygularımızla misafirlerimize güvenli bir yaşam alanı sunmak için ne gerekiyorsa yapıyoruz. Aldığımız önlemler ve verdiğimiz güvenle Zorlu Center’da ağırladığımız misafir sayısının her geçen gün arttığını görüyoruz.

Hizmetlerinizde teknolojiden ne oranda faydalanıyorsunuz?

Zorlu Center’ı sürdürülebilir teknolojilerin hayata geçirildiği bir yaşam alanı olarak her geçen gün geliştirmeye devam ediyoruz. Bu çerçevede Akıllı Ev ve Akıllı Enerji Yönetimi sistemleri; elektrikli araç şarj üniteleri, elektrikli açık hava bankları, elektrikli taksi uygulaması gibi birçok teknolojiyi etkin şekilde kullanıyoruz. Zorlu World mobil uygulamamızdaki QR kampanyalarımız ile  misafirlerimizin tercihleri ve harcama alışkanlıklarına göre ayrıcalıklar sunabiliyoruz. Ayrıca Zorlu World’ün güncel dijital harita altyapısı sayesinde misafirlerimiz kendi telefonlarından aradıkları mağazayı temassız bir şekilde bulabiliyorlar.

 

Personelinizi hijyen konusunda hangi eğitimlerden geçirdiniz?

Zorlu Center’da Covid-19 dönemi öncesinde de çalışanlarımıza düzenlik olarak hijyen ile ilgili eğitimler veriyorduk. Bu dönemde eğitimlerin sayısı artırılırken, yeni gelişen koşullara göre eğitimin içeriği de düzenli olarak yenilenmekte. Çalışanlarımızın bu konuda uyacakları standartlar belirli ve taviz vermeden bunların uygulanmasını sağlıyoruz.

playpark

Yukarı