Ana içeriğe atla

ops

Organizasyon sektöründe eventler şekil değiştiriyor

06.09.2017 - 09:56

Organizasyon sektöründe eventlerin şekil, içerik ve takvim açısından farklılaşmaya başladığını söyleyen Event Partners Kurucu Ortakları Fatih Çoban ve Cihan Tükel, ikinci yarıda çok yönlü bir takvimle çalışmalarına devam edeceklerini dile getirdiler.

Öncelikle 2017 yılının ilk etabının değerlendirmesini alalım sizden. Nasıl geçti ilk altı ay? Neler yaptınız?
Fatih ÇOBAN: 2017 ilk yarıyıl bizim açımızdan oldukça verimli geçti. Hem AVM’ler hem de çalışma içinde olduğumuz diğer marka ve kurumlarla pek çok organizasyonlar gerçekleştirdik. Ancak bir önceki yıla göre değerlendirdiğimizde, eventlerin hem şekil, hem içerik hem de takvim açısından farklılaşmaya başladığını gördük. Önceki yıllarda Sevgililer Günü, Kadınlar Günü, Anneler Günü gibi özel günlerde çok fazla event hayata geçiriyorduk. 2017’de ise bu özel günlerin daha çok kampanya entegreli etkinliklerle kutlandığını gördük. En önemli farklılaşmalardan birinin de konser ağırlıklı eventlerin sayısının artması oldu. 
Cihan TÜKEL: Özellikle şehir dışı organizasyonlarımızda coşkulu kalabalıklar ve güzel iş birliktelikleri ile içimize sinen ve mutlu olduğumuz bir sezonu geride bıraktık. 2016 yılında ülke gündeminde yaşanan hareketli gelişmeler ve olaylar bizim sektörümüzü çok etkilemişti. 2017’de bunun etkilerinin azaldığını, markaların yatırım yapma ve eventlere kapılarını açma konusunda daha rahat hareket ettiklerini gördük. Bu anlamda 2017 yılının sektör adına geçen yıla oranla büyük ivme kazandığını söyleyebiliriz.

Peki, ikinci yarıya yönelik olarak event takviminizde neler var?
Fatih ÇOBAN: 2017’nin ikinci yarısında, önceden planlanmış eventlerimiz devam edecek. Back to school dönemi eventleri, sonbahar&kış sezonu markalar defileleri, kışa merhaba konserleri, Cumhuriyet Bayramı eventleri, 10 Kasım Atatürk’ü Anma etkinlikleri, yeni yıl kutlama organizasyonları ile çok yönlü bir takvimle çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bir taraftan, uzun yıllardır geleneksel hale gelen bazı roadshow şeklindeki eventlerimiz de yine 2017’de devam edecek.

Organizasyon kavramı gün geçtikçe daha çok oturuyor diyebilir miyiz? Gerek kurumlar gerekse kişiler bu konuda daha bilinçli sanırım. Sizin bu konudaki düşünceniz nedir?
Fatih ÇOBAN: Organizasyon kavramının her geçen gün, sektörel anlamda daha fazla anlaşıldığını, daha profesyonel hale geldiğini, markaların ve kurumların organizasyonlara daha çok önem vermeye başladığını bizler de fark ediyoruz ve buna çok seviniyoruz. Geleneksel yatırımcı insiyatifinde yönetilen projelerden, daha global düşünen, vizyon sahibi projelere geçişle birlikte, AVM’lerin her anlamda kendini daha ileriye taşıdığını yakından gözlemliyoruz. 
Cihan TÜKEL: Uzun yıllardır sektörün içindeyiz. Pek çok konser, defile, kurumsal lansman, açılış, davet, AVM organizasyonu gerçekleştirdik. Günümüz dünyasında hem markalar ve kurumlar ne istediklerini çok iyi biliyorlar hem de işinde uzman olan organizasyon firmaları, hangi organizasyonun hangi markaya ya da kuruma uyum sağlayacağı konusunda öngörüde bulunup, danışmanlık yapabiliyor. Tabii ki bu uzun yılların getirdiği deneyimlere dayanıyor. 

ops

Yukarı