Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

BAŞARININ ANAHTARI: MAĞAZA TECRÜBESİNİ DİJİTALLEŞTİRMEK

27.06.2018 - 10:24

DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN PERAKENDE SEKTÖRÜNDE BAŞARININ ANAHTARI OLDUĞUNU BELİRTEN DECATHLON E-TİCARET LİDERİ EMRE GÜLAYDIN, MÜŞTERİLERE PÜRÜZSÜZ BİR ALIŞVERİŞ DENEYİMİ SUNMAK ADINA YENİ PROJELER GELİŞTİRDİKLERİNİ İFADE ETTİ.

Dijital dönüşüm adına ne gibi yenilikler yapıyorsunuz? 
Decathlon olarak dönüşümün ancak tüm çalışanlarımızda omni-channel bilinci ve dijital farkındalık yaratarak olabileceğine inanıyoruz. Bu bağlamda ofis ve mağazalarımızda bir dizi projemiz var. 
İlk olarak, birbirinden bağımsız silolar halinde çalışan ekipler yerine, bu bilinci tüm çalışanlarımıza yayabileceğimiz omni-channel spor organizasyonları dahilinde çalışmaya yöneliyoruz. Ayrıca omni-channel projelerin mağazalar ve e-ticaret ile efektif bir şekilde yürütülebilmesi için omni-channel ülke lideri pozisyonunu yarattık ve çalışmalarımızı hızlandırdık. Dolayısıyla dönüşüme aslında kendi organizasyonumuzdan başlamış olduk.

Hangi alanlarda dijital dönüşümünüz oldu? ( ödeme sistemleri, akıllı ekranlar, kabin içi dijital aynalar…vs)
Mağazalarımızdaki dijital kiosklar sayesinde kısa sürede Decathlon hesabı yaratabilme, ürün kataloğumuzun tamamını görebilme ve online sipariş oluşturup mağaza kasasında ödeme gibi geliştirmeleri hayata geçirdik. Bunun dışında mağazalarımızdaki deneme alanlarında AR&VR çözümler kullanarak kullanıcılara spor ve ürün deneyimi yaşatmaya çalışıyoruz.  Günün sonunda amacımız mağazalarımızın dijital gelirlerini artırırken, kullanıcılara daha omni-channel ve pürüzsüz bir alışveriş deneyimi sunabilmek. 

Mağaza içi dijitalleşme yatırımlarınız nelerdir? Gelecek dönem planlarınızdan bahseder misiniz?
Diğer Decathlon ülkelerinden örneklere de bakarak, 2017’nin ikinci yarısında geliştirmeye başladığımız 2 omni-channel projemiz oldu: Plus ve E-rezervasyon projeleri. Aslında birbirini besleyen bu projeler sayesinde kullanıcının bize hangi kanaldan ulaştığına bakmaksızın anlık çözümler sunabilme aşamasına geçtik. 
Kullanıcılarımız, Plus projesi sayesinde mağazada stoğu olmayan ürünlerin ödemesini mağaza kasasında yapıp, siparişini dilediği adrese göndertebiliyor. E-rezervasyon projesinde ise kullanıcılar e-ticaret sitemizden ürün ayırtıp, dilediği mağazaya giderek ayırttığı ürünü 1 saat içerisinde teslim alabiliyor.
Gelecek planlarımızın arasında ödeme yöntemlerinde kolaylaşma, Decathlon spor platformu oluşturma ve e-rezervasyon projemizin devamı olarak online sipariş verip mağazadan eve 2 saatte teslimat yer alıyor.

Dijital dönüşümün perakende sektörüne etkileri neler olacak?
Dijital dönüşüm birçok markanın gündemine girmeye başladı. Özellikle perakende sektöründeki markalar, kullanıcıların davranış ve satın alma alışkanlarını orta noktaya koyup hizmetlerini buna göre kişiselleştirip farklılaştırmazsa, giderek pazar payı ve kullanıcı kaybedeceğini görüyorlar. Özellikle mağaza tecrübesini dijitalleştirmek, verilen hizmetlerde omni-channel bir tutarlılık oluşturabilmek ve datadan yola çıkarak kullanıcılara doğru mecradan doğru hizmet ve ürünle ulaşabilmek başarının anahtarı olacak.

playpark

Yukarı