Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

“DİJİTALLEŞMEDE SEKTÖRDE ÖNCÜ KONUMDAYIZ”

27.06.2018 - 10:27

Dijital dönüşüm adına yaptıkları yenilikler hakkında konuşan Boyner Büyük Mağazacılık Genel Müdürü Bülent Başaran, dijital dönüşümün perakende sektörüne etkileri üzerine öngörülerini bizlerle paylaştı.

Dijital dönüşüm adına ne gibi yenilikler yapıyorsunuz? Hangi alanlarda dijital dönüşümünüz oldu? 
Gelişen teknolojiyle birlikte dijitalleşme perakendenin en sıcak gündemlerinden biri. Boyner Büyük Mağazacılık olarak dijitalleşmeye saha satış ekibini mobil etkinliğe kavuşturarak başladık. Satış danışmanlarımızda bulunan “Asistanım” adını verdiğimiz mobil cihazlarımız üzerinde geliştirdiğimiz çok sayıda uygulama ile bir yandan mağaza içi operasyonların verimliliğini artırırken, diğer yandan omni-channel operasyonlarının da çok daha hızlı gerçekleştirilmesini sağladık. Grup olarak dijitalleşmede sektörde öncü konumdayız. Öncelikle SAP ERP sistemini günün gerekliliklerine göre tekrar yapılandırıyoruz. Tedarikçilerle gerek sipariş gerekse ürün yönetiminde entegrasyonlarla işbirliği yapabileceğimiz IT yatırımları gerçekleştiriyoruz. Bunlarla birlikte çok daha esnek ve güçlü bir operasyon kalitesine erişeceğiz.

Mağaza içi dijitalleşme yatırımlarınız nelerdir? 
Müşterilere kesintisiz ve sorunsuz bir online deneyim yaşatabilmek, e-ticaret süreçlerini uçtan uca ve entegre bir şekilde yürütebilmek adına gerçekleştirdiğimiz dönüşüm projesi sonunda yeni e-ticaret altyapımızı ve Ekim 2017’de de yeni mobil uygulamamızı canlıya aldık, ayrıca yeni stüdyo yatırımımızı gerçekleştirdik. Yenilenen Boyner uygulamasının trafiği, sunduğu alışveriş deneyimi ile geçen seneye oranla yüzde 900 arttı, 1 milyonun üstünde indirildi. Bu süreçte, online ve offline kanalları aynı anda kullanan multi-channel müşteri oranı iki katına çıkarken; internet sitemizden ve Morhipo’dan satın alınan ürünlerin Boyner&YKM Mağazaları’ndaki teslimat noktalarından alınmasını, iade ya da değişim yapılmasını sağlayan “Tıkla Gel” hizmetinden faydalanan sipariş oranı yüzde 15 seviyelerini geçti. 2017 yılının son çeyreğinde hayata geçirilen sistemler ile online’dan verilen siparişlerin müşterilere yüzde 27 oranında daha kısa zaman diliminde ulaşması sağlandı. Tüm bu omni-channel deneyimini, yeni akıllı hizmetler ve 360 derece müşteri davranış analizleriyle daha da kuvvetlendirmeyi hedefliyoruz. CRM alt yapımızda yapacağımız çalışmalarla tamamen kişiselleştirilmiş bir iletişim hedefliyoruz. 

Dijital dönüşümün perakende sektörüne etkileri neler olacak?
Türk tüketicisi teknolojiye çok çabuk adapte oluyor. Böyle büyük bir potansiyele sahip ülkemizde dijitalleşme adına tüm sektörler için alınacak çok yol olduğunu düşünüyorum.   
Perakende global trendlerine baktığımızda iyi hizmet, müşteri ile birebir temas ve teknolojinin de katkısıyla özel bir alışveriş deneyimi, kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetlerin öne çıktığını görüyoruz. Fark yaratmak adına mağaza içinde ürünlerle ilgili ayrıcalıklı bir deneyim yaşatılmak isteniyor. Müşteri deneyimi noktasında özellikle yapay zeka uygulamalarının perakendede online ve offline süreçlere dahil edildiğini görüyoruz. Büyük data kullanımı ile müşterinin yaşam tarzını, geçmiş alışveriş alışkanlıklarını, online’da neler baktığını görerek ona özel öneriler sunabilen app’ler hayatımıza girmeye başladı. Teknoloji perakendenin her alanında. Akıllı ceketler, akıllı koşu ayakkabıları buna en güzel örneklerden. Giyilebilir teknolojiler, sanal giyinme odaları, artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) uygulamaları ile farklı ve dijitalleşmiş bir müşteri deneyimi hedefleniyor. Yapay zeka da son dönemde perakendenin gündeminde. Yapay zeka ile tasarlanmış perakende teknolojileri hem mağazalarda hem de online’da kullanılmaya başladı bile. 

playpark

Yukarı