Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

KİĞILI KALİTESİNİ DÜNYAYA TANITMAYA DEVAM EDİYOR

15.11.2018 - 10:23

Kriz döneminde birçok firmanın pazarlama yatırımlarını geri çektiği halde kendilerinin pazarlama yatırımlarına ağırlık verdiklerini belirten Kiğılı CEO Hilal Suerdem, “Kiğılı olarak yurt dışındaki faaliyetlerimizle erkek modası anlayışımızı ve kalitemizi dünyaya tanıtıyoruz; böylece bir Türk markası olarak global arenada rekabet ediyoruz.” dedi. 

Markanızı büyütmek adına neler yapıyorsunuz? 
Türkiye’de 67 ilde 225 mağazamız, yurt dışında 15 ülkede 26 satış noktamız bulunuyor.  Bizler köklü bir markayız; tecrübemiz ve esnek yapımız sayesinde yolumuzda emin adımlarla ilerlemeyi başarıyoruz.  Önümüzdeki dönem büyüme, yeni mağazalar, istihdam, yeni alanlar ve yeni pazarlar konusunda yatırımlarımız devam edecek. Türkiye’de tabii ki yeni yatırımları değerlendireceğiz ancak bu dönem bizim için yurt dışı yatırımlarımıza ağırlık vereceğimiz bir dönem olacak. Yakın dönemde hem yeni pazarlara açılacak hem de mevcut pazarlarda yeni satış noktalarında olacağız.
 
Kriz dönemi markanızı nasıl etkiledi? Neler yaptınız? 

Tabii ki her sektörde olduğu gibi, perakende sektörü de krizden etkilendi. Ancak Enflasyonla Topyekun Mücadele kampanyasıyla  birlikte sektörde bir hareketlilik oldu.
Kiğılı markasıyla hedefimiz, kaliteyi ve lüks ürünlerimizi ulaşılabilir fiyatlarla sunmayı sürdürmek. Her ortamda rahatça giyilebilecek, şık ve konforlu parçalar yaratarak, Türk ve dünya erkeklerinin yanında olabilmek. Bu doğrultuda, kar marjlarımızdan fedakarlık ederek biz de Enflasyonla Topyekun Mücadele Kampanyasına katıldık. Var olan yüzde 40 indirimlerimize ek olarak yüzde 10 indirim uyguladık. Çok güzel geri dönüşler aldığımızı söyleyebilirim.
Kriz döneminde, birçok firma pazarlama yatırımlarını geri çekerken bizler pazarlama yatırımlarımıza ağırlık verdik. Sektördeki 80 yıllık tecrübemizle adımlarımızı öngörülü bir şekilde attık. Kiğılı olarak yatırımcı ruha sahibiz. Geçtiğimiz on yıllar içerisinde kriz dönemleri yaşansa da, yatırım yapmayı durdurmamış bir firmayız. Beklentimiz dışında gelişen durumları kabul edip, süreci kendimiz için en iyi olan şekilde yönetmeye çaba gösteriyoruz. Bunun yanı sıra, müşterimiz her zaman odağımızda. Hangi pazarda hizmet veriyorsak, oradaki tüketicinin beklentilerini hiç durmadan gözlemliyoruz. Satış sürecinin her aşamasında en iyi hizmeti vermeye gayret ediyoruz. 

Yurt dışı yatırım planlarınızda neler var? Yakın zaman içerisinde açmayı düşündüğünüz mağazalar var mı?
Kiğılı olarak yurt dışındaki faaliyetlerimizle erkek modası anlayışımızı ve kalitemizi dünyaya tanıtıyoruz; böylece bir Türk markası olarak global arenada rekabet ediyoruz. Yaptığımız çalışmalar sektörümüzün dünya piyasalarında söz sahibi konuma taşınmasında da etkili oluyor. Gelecekte Kiğılı markasını yurt dışında çok ileride görüyoruz. Bu konudaki vizyonumuz bir hayli geniş. 2023 yılında, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılını, 100 yurt dışı mağazamız ile karşılamayı planlıyoruz. 
Yakın gelecekte, bir yandan yeni pazarlara açılırken, bir yandan da mevcut pazarlardaki metrekarelerimizi büyütmeyi hedefliyoruz. Balkanlar ve Orta Doğu, öncelikli olarak satış noktalarımızı artıracağımız yerler. Önümüzdeki süreçte Sırbistan Promenada AVM ve Romanya Bükreş Park Lake AVM’de mağaza açılışlarımız gerçekleşecek. 

playpark

Yukarı