Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

MÜKEMMEL BİR İŞ İÇİN KUSURSUZ OLMAK GEREKİYOR

15.11.2018 - 10:09

AVM VE PERAKENDE SEKTÖRÜNE YÖNELİK TASARIM VE ÖZEL ÇALIŞMALARINDAN BAHSEDEN ORAL MİMARLIK YÖNETİCİ ORTAKLARI EMRE ORAL VE KEREM ORAL, VİTRİN TASARIMLARININ ÖNEMİNE DE DEĞİNDİLER.

Oral Mimarlık hakkında bilgi verebilir misiniz? 
Emre Oral: Oral Mimarlık 1933 yılında dedemiz, mimar Muhtar Oral tarafından kuruldu. Yapı ve Kredi Bankası’nın 1946’daki kuruluşundan sonra, Muhtar Oral, 1976’ya kadar 29 yıl boyunca, Yapı ve Kredi Bankası’nın 200’den fazla şubesinin tasarım ve inşaatını müteahhit olarak yüklendi. Bu süre içerisinde Oral Mimarlığın adı gün geçtikçe duyulmaya ve alanında işini titizlikle yapan bir şirket olarak bilinmeye başladı. Daha sonra babamız Mimar Ahmet Oral şirketin kurumsal temellerini attı ve şirketi günümüze taşıdı. Babamız Ahmet Oral ve biz İstanbul Nişantaşı’nın, modern ve klasiği birleştiren mimari ödüllü projesi Değer 16 apartmanını beraber inşa ettik. Bugün ise kardeşim mimar Kerem Oral ve ben artık uluslararası sahada işler yapan İstanbul, Dubai ve Moskova’da ofisleri olan Oral Mimarlığı geleceğe taşıyoruz. Oral Mimarlık olarak şu anda ağırlıklı olarak Chanel, Christian Dior, Prada, Louis Vuitton gibi üst segment firmaların Türkiye, Ortadoğu, Rusya ve Asya’daki lüks mağazalarına; mimari, proje yönetim, uygulama ve mobilya alanlarında destek sağlıyoruz. Bunun yanında İstanbul içerisinde kendi emlak geliştirme işlerimize devam ediyor ve Kırklareli’de başlattığımız modern çiftlik projemiz Palivor Çiftliğini büyütüyoruz. 

TİTİZ ÇALIŞMA PRENSİBİ İLE BAŞARI SAĞLANIYOR

Proje uygulama, tasarım ve proje yönetimi hizmetini nasıl sağlıyorsunuz? Başarınızın sırrı nedir?  

Kerem Oral: Öncelikle müşterilerimizin isteklerini öğreniyoruz ve bu istekleri doğrultusunda onlara tasarımlarımızı sunuyoruz. Tekrar tekrar süren revizyonlar ve mimari, elektrik ve mekanik iş kalemlerinin tasarımları üzerine çalışmalar yapılıyor.  Tasarım süreci bittikten sonra bizim için ihale süreci başlıyor. Bu süreçte müşteriler ile yükleniciler arasında köprü oluyoruz. Fiyat-kalite hassas dengesini tutturarak müşterilerimiz için en uygun yüklenicileri ve tedarikçileri seçiyoruz. Bu seçimler yapılıp projenin uygulanma aşamasına gelindiğinde, bütün iş programımız gün gün hazır oluyor. Gerisi ekipleri etkili bir şekilde koordine etmek, özverili bir çalışma süreci ve hassas saha kontrolleri. 
Emre Oral: Başarımızı titiz çalışma prensibimize bağlıyoruz. Eğer her şeyin mükemmel olmasını isteyen bir müşteri varsa, siz de kusursuz olmak zorundasınız. Dünyanın en ünlü şirketlerinin bizimle çalışmasının sebebi de bu, onların memnuniyeti için bütün imkanlarımızı seferber ediyoruz.

AVM ve perakende sektörüne yönelik tasarımlarınız ve özel çalışmalarınız oluyor mu? Bunlardan bahseder misiniz? 
Emre Oral: Evet, AVM ve perakende sektörüne yönelik konsept oluşturma ve tasarım projelerimiz oluyor. Kendi yatırımlarımız için de konseptler hazırlıyoruz. Bunlardan bizim için en özel olanı kendi markamız olan Palivor Çiftliğinin tüm marka konseptidir. Ayrıca Mitsubishi Türkiye showroomları için ve Magic Life oteller zinciri için yıllarca konsept desteği sağladık. 

VİTRİNİN ALBENİSİ OLMALI

Vitrin tasarımlarının müşteri çekimine ne gibi bir etkisi oluyor?

Kerem Oral: Vitrin ilk izlenimdir. Müşterinin ilk gördüğü yer vitrindir. İçeriye girip girmemeye vitrine bakarak karar verilir. Bu yüzden tasarlayacağınız vitrinin albenisi olması lazım. Mağazaya davet etmesi lazım ancak vitrin aynı zamanda mağazanın kimliğinden de uzaklaşmamalı. Mağaza içindekilerle bütünlük göstermeli.

Markanın kurumsal kimliğini yansıtmada tasarım ne kadar etkili?  
Kerem Oral: Markanın kurumsal kimliği ve tasarım birbiriyle doğrudan bağlantılı şeyler. Her markanın, tıpkı insanların olduğu gibi, bir kişiliği var. Markalar bu kimliklerini her türlü operasyonlarına yansıtırlar. Markanın reklam yüzleri, reklam filmleri, ürün tasarımları, kurumsal kimliği, mağaza mimari tasarımları hepsi bir bütünün parçalarıdır ve bir biri ile uyumlu bir şekilde seçilir. Örnek olarak; asi tarzda ürünler tasarlayan bir markanın mağaza tasarımında da mutlaka bu öğeler olur.  Ya da ihtişam temalı ürünler tasarlayan bir markanın mağazası da ihtişamlı olmalıdır. Biz mimarlar, tasarım aşamasında müşterimizin kurumsal kimliğini hesaba katarak dokunuşlar yaparız. 

Yeni nesil mağaza tasarımlarında teknolojiden nasıl faydalanıyorsunuz?
Emre Oral: Yeni teknolojinin tasarımlar üzerine en büyük etkisi bilgisayarlar üzerinde oldu. Artık çok hızlı bilgisayarlar ve bilgisayar programları ile en komplike işleri en hızlı ve doğru şekilde bitirebiliyoruz. Ayrıca render teknolojisinin çok ilerilere gitmesi, aklımızdaki tasarımları tamı tamına görselleştirmemizi sağlıyor. Bu sayede müşteriler istedikleri küçük detayları önce bilgisayar üzerinde görüyor, sonra da nihai kararını veriyor. Buna ek olarak gelişen iletişim ağı bütün dünyayı ayağımızın altına serdi. Malzeme bulamamak ve bu yüzden tasarım değiştirmek diye bir şey artık kalmadı. İstediğiniz ürünü istediğiniz yerden temin edecek imkanımız var artık.

Yeni mağaza tasarımlarındaki yenilikler ve trendlerden bahseder misiniz?
Kerem Oral: 2010’lu yıllardan itibaren ortaya çıkan en büyük yenilik aydınlatma konseptinde oldu. Büyük led ekranlar, neon ışıklar, futuristik aydınlatma tasarımları son yıllardaki en önemli trendler. Bu gösterişe tezat olarak da aydınlatmalarda gösteriş arttıkça mobilyada sadelik ve minimal tasarımlar olmazsa olmaz hale geldi. Bunun yanında tabletler mağazalarda önemli bir görsel iletişim yolu haline geldi. Mağaza çalışanları ellerindeki tabletler ile stok kontrolü yapabiliyor ve müşterilerine görseller gösterebiliyorlar. Bunun için mağaza tasarımlarında tablet ve akıllı telefon standları görmeye başladık.  

oral m.

playpark

Yukarı