Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

Odak globalleşmek olunca, hizmette sınır yok!

06.09.2017 - 11:13

Perakendenin en heyecan verici tarafının aslında mal ve hizmet sunumunun bir arada olması olduğunu belirten Miniso Pazarlama ve Marka Yönetim Direktörü Gonca Yılmaz Elbaşı, kaliteli yaşamın herkesin hakkı olduğu felsefesini savunan; kaliteli, yaratıcı ve eğlenceli tasarımları, ulaşılabilir fiyatlara tedarik etmeye adamış global bir marka olarak ürünlerine güvendiklerini ve Türkiye’de 7’den 70’e herkesle buluşturmayı hedeflediklerini söyledi. Bu noktada Elbaşı, ürünlere verilen önem kadar sunulan hizmetin kalitesini artırmaya yönelik çalışmalarının olduğunu da dile getirdi. 

Perakendede hizmet kalitesini işlediğimiz dosya konusuna yönelik görüşlerini aldığımız Miniso Pazarlama ve Marka Yönetim Direktörü Gonca Yılmaz Elbaşı, “Perakendede hizmete iki farklı açıdan bakmayı uygun görüyor ve ona göre çalışmalar yürütüyoruz. İlk olarak müşterilerimizin en çok tercih ettikleri AVM’lerde yer alarak kolay ve hızlı erişilebilirlik sunmak için hızlı bir büyüme içine girdik. Yıl sonunda Ankara ve İzmir dahil çoğunluğu İstanbul’da olmak üzere 20’nin üzerinde mağaza hedefimiz var. Yolun yarısını ağustos itibariyle 11 mağaza ile geçmiş olacağız” dedi. 
Sadece İstanbul’da değil, tüm Türkiye’de merkezi lokasyonlardaki AVM’lerde olmaya özen gösterdiklerini belirten Elbaşı, “Mağaza konseptimizi oluşturan mağaza içi tasarımımızdan, ışıklandırmamıza, mağaza kokumuzdan ürünlerin yerleşimine kadar tüm mağazalarımızda belirlediğimiz standartlara uygun hareket ediyor ve müşterilerimizin alışveriş deneyimini üst düzeye çıkarmayı hedefliyoruz. Diğer taraftan da verdiğimiz hizmetin odak noktasını oluşturan mağaza personelimizi dinamik tutmaya özen gösteriyoruz. Ekibimiz oldukça genç ve aktif. Ürünlerimizin yenilenmesi ve çeşitliliği nedeniyle mağaza personelimizin ürün bilgisini sürekli güncellememiz gerekiyor. Bunun için de sürekli iletişim halindeyiz. Gerek eğitimler gerekse e-mail iletişimleri ile her zaman ürünlerle ilgili güncel bilgilere sahip olmalarını sağlıyoruz. Müşterilerimize sundukları ürün bilgilerinin yanı sıra faydalarının aktarılması hususunda gerçek düşüncelerini aktarmaları bizim için oldukça önemli” açıklamasını yaptı.

“MİNİSOSEVER BİR EKİBİN YARATTIĞI SİNERJİ VE SAMİMİYETLE İLERLEMEYE ÖZEN GÖSTERİYORUZ”
“Mağaza personelimiz bir taraftan da müşterilerimiz oldu” diyen Elbaşı, “Hepsi Miniso ürünlerini severek kullanıyor ve mağaza dışındaki çevrelerine anlatıyor. Aynı şevk ve heyecan mağaza içinde müşterilerimize de yansıyor. Minisosever bir ekibin yarattığı sinerji ve samimiyetle ilerlemeye özen gösteriyoruz. Verdiğimiz hizmetin bir aşamasında da kasa kabiliyetlerimiz var. Lokasyona bağlı olarak günün farklı zamanlarında kasalarımız oldukça yoğun oluyor. Müşterilerimizi kasada bekletmeden hızlı bir şekilde alışverişlerini tamamlamaları için sürekli olarak ölçümler yapıyor ve bekleme süresi uzun olan mağazalarımız için aksiyonlar alıyoruz. Biryandan da sürekli olarak kasa eğitimlerimiz devam ediyor, yeni açılacak mağazalarda görevli personelimiz açılış öncesi faaliyette olan bir mağazamızda eğitim alıyor, çalışıyor” dedi.

HEDEF; 2020 YILINA KADAR GLOBALDE 6 BİN MAĞAZAYI GEÇMEK…
Müşteri beklentilerinin kendileri için çok önemli olduğunu söyleyen Elbaşı, “Tüm dünyada 2 binden fazla mağazası olan bir marka için aksi düşünülemezdi. 2020 yılına kadar globalde 6 bin mağazayı geçmeyi hedefliyoruz. Bu da daha birçok yeni ülke demek... Ürün geliştirmeden sunumuna, mağaza içi hizmet kalitesinden fiyatlandırma politikalarına kadar her nokta hem global standartlarda hem de ülkenin şartlarına göre belirleniyor. Globalleşme odağında tasarım ekibimiz sürekli olarak ülkelerden ürünlerle alakalı geri bildirim ve öneri istiyor. Çift taraflı bir iletişimimiz mevcut” dedi. 
Son olarak ürettikleri her ürünün fonksiyonel faydasının üst düzey olmasına özen gösterdiklerini belirten Elbaşı, müşteri beklentisinin üzerinde dokunuşlarla ürüne ek faydalar kattıklarını dile getirerek, sözlerine son verdi. 

ops

Yukarı